Available in print by subscription
Roles Lingüísticamente Eficaces en la Adquisición de L2-ESP (L2 de Tipo Específico-Business English) para Estudiantes Universitarios de L2-ESP; Uso de la Traducción en el Análisis, Construcción y Re-construcción de Roles de Business English que Funcionen
Marta Conejero López Universidad de Zaragoza (España)
El Papel de la Lengua en la Construcción de la Identidad: Un Estudio Cualitativo con una Muestra Multicultural
Moisès Esteban, Josep Maria Nadal and Ignasi Vila Universitat de Girona (España)
The Relationship Between Reading in L2 (English) as the First Foreign Language and L3 (Arabic) as the Second Foreign Language: Which Model: Total Separation, Total Integration, or Interconnection?
Seyed Hassan Talebi Mysore University (India)
The Impact of Bilinguality on Pre-University Students in English Achievement in Mysore (India)
Mojtaba Maghsudi Central Institute of Indian Languages, University of Mysore (India)
La Usabilidad en las Bases de Datos Terminológicas Online
Mari-Carmen Marcos Universitat Pompeu Fabra (España) and Marta Gómez Fundación Instituto de Investigación Rafael Lapesa (España)
Language Planning, Policy and Implementation in South Africa
Mtholeni N. Ngcobo University of South Africa (South Africa)
Factores Culturales y Epistemológicos en el Derecho Español y Norteamericano: Las Diferencias Lingüísticas en la Hermenéutica Contractual de Ambos Países
María Ángeles Orts Llopis Universidad de Murcia (España)
Other
Linguistic Sustainability for a Multilingual Humanity
Albert Bastardas-Boada CUSC – Centre Universitari de Sociolingüística i Comunicació (University Centre of Sociolinguistics and Comunication), and Department of General Linguistics, University of Barcelona (España)
History in Literature: Esmeralda Santiago
Jennet Rodríguez Betancourt Universidad del Turabo (Puerto Rico)
Para ver los documentos necesitará Acrobat Reader