Television as Activity System: A Vygotskian Study of Puerto Rican Pre-Schoolers’ Behavior and Second Language Acquisition from Animated Films
Lourdes A. Encarnación
Universidad del Turabo
Abstract
This study provides a background on Vygotskian activity system, first language acquisition and second language acquisition. It also includes a literature review that surveys vital information on learning strategies, nonverbal behavior, play, and the role of play in pre-schoolers while acquiring a second language. In this study, the researcher explored and investigated how these areas were related while pre-schoolers viewed two Disney animated films.
Key words: Vygotskian activity system, first language acquisition, second language acquisition, learning strategies, nonverbal behavior, play
Abstracto
Este estudio proporciona un trasfondo del sistema Vygotskian de actividades, la adquisición de un primer idioma y de un segundo idioma. Además, incluye un resumen literario que mide información vital en cuanto a estrategias de aprendizaje, comportamiento no-verbal, juego y el rol del juego en niños de escuela maternal, mientras aprenden un segundo idioma. En esta investigación, el examinador explora e investiga cómo estas áreas se relacionan mientras niños de escuela maternal observan filmes animados de Disney.
Palabras clave : Vygotskian de actividades, adquisición de un primer idioma, adquisición de un segundo idioma, estrategias de aprendizaje, comportamiento no-verbal, juego.
Lourdes A. Encarnación is a professor at the Universidad del Turabo and is a peer- reviewer for GLOSSA. She has taught ESL\EFL, which is her area of research interest, for over 20 years.