Abstract

 

The Interplay of Society, Culture, and Language in Direct Mailing Communication

Ming Cheung

Center for Communication Research

City University of Hong Kong

Abstract

This study aims at proposing a conceptual framework, titled the “Cross-linguistic Socio-cultural Model” which addresses the role of text, context, and rhetoric in sales letter study on the one hand, and the interplay of society, culture, and language in direct mailing communication on the other. With sales letters as exemplars, this article discusses how far the similarities in message encoding can be attributed to generic considerations, that is, to the contextual configuration of the field, mode, and tenor of the texts; and also how far the differences in message encoding can be attributed to the social and cultural contexts of the texts with regard to the audience, purpose, and content.

 

Key words :

 

Direct mailing communication, sales letter, society, culture, language, rhetoric

 

 

Abstracto

 

Este estudio tiene como objetivo proponer un marco conceptual titulado “El Modelo inter-lingüístico sociocultural”, cuyo rol principal es por una parte, dirigir el texto, contexto y la retórica en el estudio de carta de venta, y por otro lado, señalar la interacción de la sociedad, cultura y lenguaje en la comunicación de envío directo. Tomando como ejemplo las cartas de ventas, este artículo discute la relación entre la codificación de mensajes y las consideraciones genéricas, con relación a la configuración contextual del campo, el modo y el tenor de los textos. Asimismo, se analizará la relación entre la codificación de mensajes y el contexto social y cultural de los textos con relación a la audiencia, el propósito y el contenido.

 

 

Palabras clave:

 

comunicación de envío directo, cartas de ventas, sociedad, cultura, lenguaje y retórica.