Abstract

Exploring the Relationship between Teachers’

SPIRITUAL Intelligence and Classroom Discipline Strategies

 

Soleiman Yahyazadeh Jeloudar, Aida Suraya Md Yunus, Samsila Bt Roslan, and Sharifah Md. Nor

University of Putra - MALAYSIA

 

 

ABSTRACT

 

The purpose of this study was to analyze the spiritual intelligence level of teachers employed in government secondary schools in Malaysia, based on selected demographic variables. The sample of the study comprised 203 teachers. The findings of the study showed that there was a significant difference between teachers’ gender and their spiritual intelligence, but differences were also evident between teachers’ age groups and their spiritual intelligence. Furthermore, a significant relationship was noted between teachers’ spiritual intelligence and the six strategies of classroom discipline, including discussion, recognition, involvement, hinting, punishment, and aggression.

 

Keywords: Teachers’ Spiritual Intelligence, Classroom Discipline Strategies, age, gender.

 

ABSTRACTO

 

El propósito de este estudio fue analizar el nivel de inteligencia espiritual de maestros empleados en escuelas secundarias en Malasia, basado en variables geográficas seleccionadas. La muestra para este estudio consistió de 203 maestros. Los hallazgos de este estudio demuestran que hay una diferencia significativa entre el género de los maestros y la inteligencia espiritual, pero también hubo diferencias entre el grupo de edades de los maestros y su inteligencia espiritual. Además, se notó una relación significativa entre la inteligencia espiritual de los maestros y las seis estrategias de la disciplina en el salón de clases, incluyendo la discusión, el reconocimiento, el envolvimiento, el atisbo, el castigo y la agresión.

 

Palabras clave : Inteligencia espiritual de los maestros, Estrategias de disciplina en el salón de clases, edad, género.