CULTURE-EDUCATION IN COLLEGES AND UNIVERSITIES IN CHINA:
THE CURRENT SITUATION AND THE WAY FORWARD
Liu Jingxia
Three G orges University - CHINA
ABSTRACT
EFL teachers in Chinese universities have longign ored the development of students’ intercultural communicative competence. The result is that the latter still find themselves at a loss when they communicate directlywith native English speakers, even after years of English study. What and how to teach ‘culture’ in f oreign language education is a problem faced by language educat orsin China. This paper is concerned with culture in Chinese College English and rep ortson the current state of culture-related teaching in China. The results reveal the inadequacies of ‘culture’ education at the present time in Chinese colleges and universities. On the basis of both the findings from this investigation and her experience of teaching English in Chinese universities, the auth or proposes ways to improve the teaching of culture in Chinese College English Teaching.
Keyw ords: Culture-education; College-level English; Intercultural communicative competence
RESUMEN ABSTRACTO
Los maestros de ESL (inglés como segundo idioma) de universidades en China han ign orado p or mucho tiempo la competencia comunicativa intercultural de sus estudiantes. El resultado es que éstos últimos se encuentran perdidos cuando se comunican directamente con parlantes nativos del inglés, aún cuando han estudiado inglés p or años. Qué y cómo enseñar “cultura” de un idioma extranjero es un problema al cual se enfrentan los educad ores del idioma en China. A este trabajo le concierne la cultura en los colegios Chinos de inglés e inf orma el estado actual de la enseñanza relacionada a la cultura en China. Los resultados revelan la inadecuada enseñanza “cultural” al presente en los colegios y universidades en China. Basado en ambos lugares, los hallazgos de esta investigación y la experiencia adquirida en la enseñanza del inglés en universidades en China, la aut ora propone f ormas de mej orar la enseñanza de la cultura en colegios que enseñan inglés en China.
Palabras clave : Educación cultural; inglés a nivel de colegio, competencia comunicativa intercultural