INVESTIGATING PARAMETER RESETTING BY PERSIAN LEARNERS OF ENGLISH AS A SECOND LANGUAGE: THE CASE OF NULL SUBJECT VALUE
Alireza Jalilifar
Zohre G. Shooshtari
Shahid Chamran University of Ahvaz
Abstract
The purpose of this study was to determine if Persian learners of English can reset the parameter value of the obligatory subject in simple and complex constructions in light of Universal Grammar, and if language proficiency has a role in parameter resetting. Data were elicited from 90 subjects who underwent a general English language proficiency test. A grammaticality judgment task and a translation test were then administered in order to examine how null subject parameter was rendered in the learners’ performances. The tests included targeted sentences representing null subject properties (null subject, null expletive, post-verbal, and that-trace). Results, in general, suggested no significant differences across the language levels in resetting null subject. In particular, it appeared that lower-level learners were considerably better at simple constructions while higher-level learners outperformed in complex constructions. One of the results of this study was that Persian L2 learners approached the acquisition of null subject parameter resetting in a non-linear developmental path. Findings from in-depth analysis of data provide insight for partial parameter resetting and that L2 is only partially constrained by Universal Grammar.
Key words: null subject, null expletive, post-verbal, and that-trace.
ABSTRACTO
El propósito de este estudio fue determinar si estudiantes de inglés en Irán pueden reprogramar el valor paramétrico del sujeto obligado en construcciones simples y complejas a la luz de la Gramática Universal, y si la competencia en el lenguaje tiene alguna función en la reprogramación paramétrica. Los datos fueron obtenidos de 90 sujetos que tomaron una prueba de eficiencia de lenguaje en inglés general. Una tarea de cernimiento en gramática y una prueba de traducción fueron entonces administradas a modo de examinar cómo aparece el parámetro nulo en el desempeño de los estudiantes. Las pruebas incluyeron oraciones que representaban propiedades del sujeto nulo (sujeto nulo, expresión nula, post-verbal y trazo-de-eso). Los resultados en general sugieren que no hay diferencia significativa a lo largo de los niveles del lenguaje en reprogramar el sujeto nulo. En particular, aparece que los estudiantes del más bajo nivel resultaron mejores en construcciones más simples mientras que los estudiantes de nivel más alto se destacaron en construcciones complejas. Uno de los resultados de este estudio fue que los estudiantes persas de L2 abordaron la adquisición de la reprogramación de parámetro de sujeto nulo por una ruta de desarrollo no-lineal. Los hallazgos de un análisis profundo de los datos revelan habilidad para la reprogramación parcial de parámetros y que L2 está solo parcialmente limitado por la Gramática Universal.
Palabras clave : sujeto nulo, expresión nula, post verbal, trazo-de-eso.