Discovering Writing Behaviours: Successful and Unsuccessful Writers
Ismail Baroudy
Shahid Chamran University
Abstract
Successful and unsuccessful strategies practically manipulated in the act of writing have been so far experimentally tapped and scholastically rehearsed by several authors. In this study, a complementary task using a questionnaire worked out to comprehensively specify and cover almost all types of writing behaviors has been inquisitively manipulated. By analyzing and inspecting the findings elicited from student-writers’ response sheets, successful and unsuccessful writing strategies are then contrastively identified, categorized and demonstrated. Based on the awareness retrieved and promoted, writing teachers’ consciousness in this regard will be raised and boosted, thus, enabling them to help their poor student-writers justifiably quit their debilitative writing habits and adopt instead, facilitative ones, those competent writers consciously or unconsciously implement as engaged in writing. In the questionnaire, the student-writers are encouraged to reflect upon their creeping experience and pass informative judgments about their own strategies, those they have been utilizing while generating a written product. Student-writers are in fact invited to respond to fact-finding statements regarding five writing components consistently delineated as rehearsing, drafting, revising, student-writers’ role and the role of instructional material.
Key words :
Process & Product Writing, Paradigm Shift, Writing Behaviors, Competent & Incompetent Writer
Abstracto
Las estrategias exitosas y fracasadas que son manipuladas en el acto de la escritura han sido hasta ahora explotadas y escolásticamente ensayadas por varios autores. En este estudio, utilizaremos una tarea complementaria empleada en forma de un cuestionario que especificará de manera comprensiva como todos los tipos de comportamientos de escritura han sido manipulados de manera inquisitiva. A través del análisis y la inspección de los hallazgos obtenidos de las hojas de respuesta de los estudiantes-escritores, se identifican y contrastan las estrategias exitosas y fracasadas. Basado en la conciencia que se recuperó y fomentó, la redacción del conocimiento de los maestros en este sentido, será estimulado y a su vez, les facilitará el que ayuden a sus estudiantes con pobres destrezas de escritura a abandonar de manera justificada sus malos hábitos de redacción y adoptar en su lugar, destrezas que concientemente o inconcientemente utilizan los escritores competentes. En el cuestionario, los estudiantes-escritores fueron motivados a reflexionar sobre su experiencia acumulativa y pasar juicios informativos sobre las estrategias que han estado empleando al generar un producto escrito. Los estudiantes-escritores fueron invitados a responder a declaraciones en busca de hallazgos con relación a los cinco componentes de redacción delineados de manera consistente como: ensayo, bosquejo, revisión, el rol del estudiante escritor y el rol del material instructivo.
Palabras clave:
Procedimiento & Redacción de producto, cambio de paradigma, comportamientos de escritura, escritor competente e incompetente